בשנת 2021 מכירות המסחר האלקטרוני הקמעונאי הסתכמו בכ-4.9 טריליון דולר ארה"ב ברחבי העולם והן עומדות לגדול ב-50% בארבע השנים הבאות. מדובר בהרבה כסף והזדמנות גדולה לצמיחה.
כמנהלי קמפיינים, התפקיד שלנו הוא לדאוג לביצועי הקמפיינים של הלקוח שלנו ולמקסם את התוצאות שלהם. אנחנו נמדדים לפי היכולת שלנו להשיג יעדים של הכנסה, החזר על הוצאות פרסום ומדדי KPI אחרים. בעוד שהפעילות המתמשכת היא חיונית להגשמת יעדים אלה, קידום מכירות הוא המפיק כסף למינוף וביצועים. מבצעי Black Friday, Cyber Monday, ללא מע"מ ו-X% הנחה יכולים לשנות את כל הביצועים החודשיים. מאמר זה יחלוק שלושה טיפים פשוטים שיעזרו לכם למקסם את המבצעים שלכם.
כוחן של ההכנות
כניסה לעולם ה-PPC בעונת הקניות היא ההזדמנות הטובה והעמוסה ביותר ללמוד מה לעשות ומה לא לעשות. המדדים של הכנסה והחזר על הוצאות פרסום יכולים להשפיע משמעותית על הקמפיין שלך כתוצאה מכמה פעולות פשוטות. אחד הדברים החשובים יותר שיש לשים לב אליהם לפני כל השאר הוא לוודא שהקידום שלך בולט. אתה צריך להבין למה הלקוח רוצה לקבל את הקידום. מהי המטרה? האם זה כדי להגדיל את ערך ההזמנה הממוצע? האם זה להגדיל את המכירות בסך הכל? אולי מטרת הקידום היא רכישת משתמשים חדשים? לכל קידום יש את המטרות וה-KPI שלו שיש למדוד, ולכן חיוני לשאול את השאלות.
תמיד נשאל את השאלות הבאות
מתי : מתי נעשה מבצע באירועים מיוחדים כמו בלאק פריידי סייבר מאנדי וכו…
מי : מי הקהל שלנו שיקנה מהמבצע , קהלים רחבים , קהלים חוזרים , קהלים חדשים ?
מה : מה המבצע יהיה , כמה אחוזי הנחה , 1+1 , מה הרווח שלנו מהמבצע ?
איך : הנחה אוטומטית או קוד קופון
פעולות שיש לנקוט
לאחר שענית על השאלות, עליך להתחיל לחשוב על ההכנות הבאות:
- יצירת מודעות חדשות לקידום
- קריאייטיבים – זכור להחזיק קריאייטיבים מושכי עין ויותר מסוג מודעה אחד (לדוגמה – עבור פייסבוק, השתמש בתמונות בודדות, במודעות קרוסלה ואוסף).
- זכור להשתמש ב-CTA וקבל את ההצעה הייחודית של הקידום כבר במשפט הראשון של המודעה.
- יצירת תוספים רלוונטיים במודעות Google:
- הרחבות קידום מכירות
- קישורי Sitelink
- וכו '
- הגדלת תקציבים לפלטפורמות ולקמפיינים הרלוונטיים
ניהול הקידום שלך :
אחרי שקבעתם את הבסיס לקידום שלכם והבטחתם שהכל מוכן, הגיע הזמן למקסם.
במהלך הקידום שלך, עליך לקחת את כל מה שלמדת על פעילות החשבון שלך ולמקסם אותה. זכור לפקח על התקציבים שלך (הגדל היכן שאתה יכול, כלומר לדחוף כאשר אתה מזהה ביצועים טובים, ולהעביר תקציבים מקמפיינים שאינם עובדים טוב). כמו כן, חשוב לדעת שאם יש לך קידום ארוך (יותר מ-5 ימים), אתה יכול גם לנסות עוד קריאייטיבים להיבדק A/B. אחד הכלים הטובים ביותר לעזור למקסם את הביצועים הוא שימוש בהתאמה לעונתיות במודעות Google.
״המדדים של הכנסה והחזר על הוצאות פרסום יכולים להשפיע משמעותית על הקמפיין שלך כתוצאה מכמה פעולות פשוטות. אחד הדברים החשובים יותר שיש לשים לב אליהם לפני כל השאר הוא לוודא שהקידום שלך בולט״
מהי התאמת עונתיות?
התאמת עונתיות היא כלי מתקדם שעוזר לך לבצע אופטימיזציה של הצעות מחיר עבור קמפיינים לרשת החיפוש, קניות וקמפיינים ברשת המדיה באמצעות אסטרטגיות הצעות מחיר על הוצאות פרסום ומחיר לרכישה, או קמפיינים חכמים של קניות וקמפיינים מקסימליים לביצועים המשתמשים בכל אסטרטגיות הצעות המחיר. הדרך הנכונה להשתמש בו היא כאשר אתה חוזה שינויים בשיעורי ההמרה (שקורים לעתים קרובות במהלך מבצעים).
התאמות הצעות מחיר וכיצד להשתמש בה
הבה נניח שאנו מצפים לעלייה של 30% בשיעור ההמרה לקידום הקרוב.
1. בפינה השמאלית העליונה, לחץ על סמל המפתח השוודי בגוגל אדס
2. לחץ על Bid strategies תחת "ספרייה משותפת"

3. בחר advanced control מתפריט העמודים בצד שמאל ובחר באפשרות Seasonality Adjustments בחלק העליון
4. כדי ליצור התאמה עונתית חדשה, לחץ על כפתור הפלוס הכחול.

5. תן שם להתאמה שלך, תן לה תיאור וקבע את זמני ההתחלה והסיום

6. בחר את הקמפיינים והמכשירים

7. התאם את שיעור ההמרה שלך כך שישקף את השינוי המשוער שלך בשיעור ההמרה.

8. לחץ על שמירה
לאחר הגדרת seasonal adjustment, זכור לעקוב אחר מסעות הפרסום שלך ולראות את השפעתה. אם אתה מבין שאתה יכול לדחוף יותר, אל תפחד לעשות זאת!
היום שאחרי
לאחר שהקידום שלך מסתיים, חיוני לוודא שהדברים יחזרו לקדמותם:
- עקוב אחר התקציבים שלך – הקטן בחזרה במידת הצורך
- השתמש בהתאמות עונתיות שליליות או אי הכללת נתונים
- שנה חזרה למודעות המקוריות
- שתף את תוצאות הקידום עם הלקוח שלך